In deze blog lees je hoe ons huurproces van het begin tot het einde verloopt, handig om door te lezen voordat je een bestelling plaatst dus! Via de blog nemen we je mee door alle stappen van het proces om alles zo duidelijk mogelijk te maken. Liever een pdf variant van onze orderflow en facturatie? Download deze dan hieronder.
Bestelmogelijkheden
Op onze website kun je gemakkelijk een keuze maken in welke type hardcup of polycarbonaat glas je bij ons wilt huren. De prijzen die getoond worden zijn de huurprijzen. Onze huurprijzen zijn altijd inclusief het reinigen van de gehuurde artikelen. De getoonde prijzen zijn op basis van een huurperiode van 4 dagen. Heb je de bekers langer nodig dan 4 dagen vragen we je om contact met ons op te nemen.
Wij verhuren onze bekers per krat en huurbare aantallen zijn dan ook gebonden aan onze kratinhoud.
De betaling van de huur moet ten minste twee dagen voor onze levering door ons zijn ontvangen.
Wij leveren onze kratten – tenzij anders afgesproken – aan op pallets. Op een pallet staan tot maximaal 20 kratten.
Weet je niet goed wat je precies nodig hebt, heb je geen ervaring met herbruikbare bekers of wil je graag advies, staan wij natuurlijk voor je klaar. Dit kan via ons contactformulier, per mail of telefoon. Je kunt zelfs al direct een afspraak plannen wanneer het jou uitkomt, dit kan telefonisch of via een teamsmeeting.
Bestelling ontvangen, retourneren en missings
Je ontvangt in de week van het evenement van ons een mail met betrekking tot de retourprocedure. Hier krijg je duidelijke instructies over hoe we de kratten graag weer retour ontvangen.
Wij komen – in de meeste gevallen – zelf alle spullen weer ophalen. Om misverstanden te voorkomen willen we dan graag ter plaatse de eerste telling doen en hier zullen de missende bekers uit naar voren komen. Belangrijk om hier bij te vermelden is dat wanneer de kratten niet voldoen aan onze retourprocedure het tellen van de bekers een dusdanig tijdrovende klus is dat we dit niet op locatie kunnen doen.
In dat geval worden de spullen, ongeteld, meegenomen naar ons magazijn en wordt de telling in het magazijn gedaan.
Voor elk artikel wat we niet retour ontvangen wordt een meerprijs gerekend. Deze prijs verschilt per artikel:
- Voor alle hardcups geldt een missingprijs van: €0,50 per hardcup.
- Voor pitchers geldt een missing prijs van: €2,50 per pitcher.
- Voor moeilijk stapelbare polycarbonaat glazen geldt een missing prijs van: €2,90 per glas.
- Voor stapelbare polycarbonaat glazen geldt een missing prijs van: €1,75 per glas.
- Voor alle koffiebekers geldt een missingprijs van: €1,75 per glas.
*Alle prijzen zijn exclusief btw.
Om te voorkomen dat je als organisatie zelf opdraait voor al deze kosten is het advies om ten alle tijden gebruik te maken van een ‘koop’/statiegeld constructie.
Breuk & Derving, ofwel uitvallende bekers.
Naast dat er bekers niet ingeleverd worden, zijn er natuurlijk ook bekers die kapot en/of niet meer bruikbaar zijn, dit kunnen we pas zeggen nadat we de bekers hebben gereinigd. We spreken dan over 'Breuk & Derving' ofwel uitvallende bekers.
Bekers kunnen uitvallen wanneer:
- ze kapot zijn.
- ze dusdanig vervuild zijn dat ze op basis van hygiëne eisen onze reinigingsmachine niet in mogen.
- er na het wassen nog steeds lippenstift op de beker zit.
- ze niet door onze ATP-test komen.
- ze enorm diepe krassen of vervormingen hebben.
De uitvallende bekers worden doorbelast op basis van dezelfde prijzen als bij de missings.
Meer informatie over het voorkomen van (onnodig) uitvallende bekers vind je in [INSLINK]deze blog.[/INSLINK]
De laatste controle op bekers die uit de roulatie moeten worden gehaald is mensenwerk. Wij zijn ons er van bewust dat ook wij wel eens een fout kunnen maken en er per abuis een beker in een krat beland welke eigenlijk had moeten worden afgekeurd. Om die reden zullen wij altijd tot 1% van het aantal gewassen bekers voor onze rekening nemen.
Voorbeeld: gebruik je tijdens je evenement 20.000 bekers welke (dus) gewassen worden. Hiervan zullen wij de eerste 200 (= 1%) uitvallende bekers niet doorberekenen. Blijkt uit het wasrapport dat er 550 bekers worden afgekeurd, worden er 350 doorbelast.
Ongebruikte/verzegelde kratten
Wij maken gebruiken van onze eigen sluiting methode. Wanneer kratten verzegeld worden ingeleverd ontvang je per krat 20% korting op de huurprijs. Let wel: kratten die buiten (in de modder) hebben gestaan of dusdanig vies zijn dat we ze alsnog moeten reinigen vallen buiten deze korting.
Dit wordt verrekend op de eindfactuur waarin we de missings en uitvallende bekers doorbelasten en de korting voor de verzegelde kratten crediteren.