22 feb 2024
Informatief

Hoe werkt de orderflow en facturatie bij het huren van cups of pitchers?

In deze blog lees je hoe ons huurproces van het begin tot het einde verloopt, handig om door te lezen voordat je een bestelling plaatst dus! Via de blog nemen we je mee door alle stappen van het proces om alles zo duidelijk mogelijk te maken. Liever een pdf variant van onze orderflow en facturatie? Download deze dan hieronder.

Borg en eindfacturatie

Op onze website kun je gemakkelijk per product het gewenste aantal kratten selecteren en deze toevoegen aan je winkelwagen. De prijzen die direct getoond worden op de site, is de prijs voor de borg die je vooraf betaald. De prijzen die je in het prijsoverzicht ziet, gelden voor een huurperiode van 4 dagen.

Bij ons betaal je dus aan de voorkant borg voor de bekers en glazen. Nadat de levering bij ons retour is gekomen, zullen wij de eindfactuur opmaken. In de eindfactuur wordt de borg verrekend met de huur, reiniging en missende/niet bruikbare bekers. Daar wordt dus gekeken of u geld terug krijgt of nog dient te betalen.

Vooraf hebben we al een aantal zaken afgesproken:

Afhankelijk van de hoeveelheid cups:
• betaal je een x-bedrag voor de huur van alle gehuurde bekers.
• betaal je een x-bedrag voor de reiniging van alle geopende kratten.
• betaal je een x-bedrag voor de missende en/of niet bruikbare teruggekomen bekers.
• betaal je €25,- ex btw voor elke teruggekomen krat die niet voldoet aan ons stapelplan.

In bijna alle gevallen kunnen wij pas na het reinigen zien of de bekers nog bruikbaar zijn. Daarom volgt de eindfactuur altijd wanneer wij het was-rapport binnen hebben. Wij streven ernaar dat dit binnen 10 dagen na inlevering is.

Voor niet gebruikte kratten (nog verzegeld) betaal je geen reinigingskosten.

Levering en retournering

We komen de bestelde artikelen twee werkdagen/volgens afspraak voor aanvang van het evenement leveren op het door jou aangegeven adres. Na de levering kunnen jullie de gehuurde artikelen klaarmaken voor de aanvang van het evenement. Na het evenement dienen al deze artikelen weer op dezelfde manier te worden opgeborgen in de krat als bij ontvangst. Wij komen de bekers de eerste werkdag na het evenement weer ophalen. Mochten deze standaard lever- en retourmomenten niet uitkomen voor jullie, vragen we jullie contact op te nemen met info@drinkcup.nl.

Wij streven ernaar om de spullen zelf te komen ophalen. In dat geval kunnen we ter plekke direct samen de spullen controleren en komen hier de missings uit naar voren. We vragen dan ook of er iemand met tekenbevoegdheid aanwezig kan zijn. Echter, het is voor ons onmogelijk op locatie vast te stellen welke bekers niet bruikbaar of kapot zijn. Deze cijfers volgen nadat wij het was-rapport hebben ontvangen. De eindfactuur volgt dan ook wanneer wij het was-rapport binnen hebben.

We zijn ons er als DrinkCup degelijk van bewust dat we het hebben over artikelen die verhuurd worden en om die reden zullen wij altijd een deel van de uitvallende hardcups voor onze rekening nemen. Wij zullen qua uitval tot maximaal 5% van het aantal gebruikte hardcups niet doorbelasten. Voor polycarbonaat bekers geldt dit dus niet.

Hieronder vind je twee voorbeeldberekeningen om een beeld te geven hoe deze constructie werkt. Bij het eerste voorbeeld is er een gemiddeld missingpercentage aangehouden. Dit percentage komt vaak voor bij evenementen welke een soort statiegeldconstructie hanteren waarbij de gast getriggerd wordt om de beker weer in te leveren.
In het tweede voorbeeld gaan we uit van een situatie waarbij er geen statiegeldconstructie wordt gebruikt. Dit zien we altijd direct terug in het aantal missings. Klanten worden simpelweg niet getriggerd om de beker in te leveren, en doen dit dus ook niet.

Wij gebruiken cookies

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie over cookies lees je in onze privacy verklaring: Privacy verklaring